00%
منو

خوراکی های کاهنده استرس

بعد از یک روز پر استرس می توانید به طور طبیعی و با تغذیه سالم، سرحال بیایید.

برخی مواد خوراکی دارای مواد مغذی هستند که به لحاظ علمی ثابت شده است انرژی زا بوده، میزان کورتیزول را کاهش داده و سروتونین را افزایش می دهند. در ادامه به 5 ماده خوراکی مقابله کننده با استرس اشاره می شود.

 

http://khandany.com/wp-content/uploads/2017/05/592c806d04c91.jpg
گیاهان برگ سبز
به گفته محققان، سبزیجات برگ سبز نظیر اسفناج حاوی فولات هستند که موجب تولید دوپامین، ماده شیمیایی در مغز که لذت و خوشی ایجاد می کند، می شود و به حفظ آرامش کمک می کند.
بوقلمون
تریپتوفان، اسیدآمینه موجود در گوشت بوقلمون است که سروتونین تولید می کند. در عوض این ماده شیمیایی موجب تنظیم گرسنگی، شادی و آرامش می شود. مطالعه سال 2006 نشان می دهد افرادی که 1 گرم تریپتوفان سه بار در روز مصرف کردند شاهد تغییر در خلق و خوی شان بودند و کمتر رفتار تهاجمی در مقایسه با گروه دارونما داشتند.
ماهی چرب
غذاهای دریایی نظیر ماهی تن، سالمون و قزل آلا مملو از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که نه تنها موجب کاهش التهاب می شوند بلکه اضطراب را نیز کاهش می دهند. مطالعه سال 2011 نشان می دهد مصرف روزانه مکمل های امگا-3 موجب کاهش اضطراب تا 20 درصد می شود.
غلات کامل
کربوهیدرات ها موجب تحریک به تولید سروتونین می شوند که دقیقا کاری مشابه با داروهای ضدافسردگی انجام می دهند و به طورطبیعی رفتارهای اخلاقی را تنظیم می کنند. از اینرو مصرف نان های تهیه شده با غلات کامل و نان حو بهترین گزینه است.
شکلات تلخ
شکلات تلخ موجب کاهش هورمون استرس شده و آنتی اکسیدان ها به شل شدن عروق خونی کمک کرده، فشارخون را کاهش داده و موجب بهبود جریان خون می شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 48

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها