00%
منو

۶ راه طبیعی ترک سیگار

ترک سیگار برای افرادی که حتی مدت کوتاهی به آن اعتیاد داشته اند می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. در این مقاله ما به شما ۶ راه طبیعی ترک سیگار معرفی میکنیم که واقعا معجزه می‌کنند. خوب است دوستان تان را هم از این گیاهان مطلع کنید و راه خوبی برای ترک سیگار به آنها نشان دهید.
۶ راه طبیعی ترک سیگار که معجزه می‌کنند
۱. فلفل قرمز
فلفل قرمز، این گیاه طبیعی ترک سیگار کمک می‌کند تا دستگاه تنفسی نسبت به تنباکو و محرک‌های شیمیایی دیگر موجود در سیگار بی‌حس شود و در نتیجه، میل فرد به کشیدن سیگار کمتر شود. فلفل قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هم است و پوشش ریه ها را تثبیت می کند. طعم تند فلفل قرمز نیز میل کشیدن سیگار را کاهش می‌دهد. مصرف روزانه‌ی فلفل قرمز، همراه با غذا یا به صورت کپسول، به شما در مسیر ترک سیگار کمک می‌کند.
۲. جینگ سینگ
جنسینگ، این گیاه طبیعی ترک سیگار به مقابله با اثرات منفی استرس کمک می کند. یکی از دلایل اصلی تمایل فرد به سیگار، رهایی از استرس است- و ترک سیگار، خود استرس آور است. مصرف جنسینگ به رفع استرس روزمره و همچنین استرس ناشی از ترک سیگار کمک می‌کند. جنسینگ علاوه بر رفع استرس، از ترشح دوپامین ناشی از مصرف نیکوتین و احساس سرخوشی بعد از کشیدن سیگار جلوگیری می کند. جنسینگ به پاکسازی بدن از سموم خطرناک و تخلیه‌ی سموم جمع شده در ریه‌ها کمک می‌کند.
۳. چای کوهی
اثرات تسکین دهندگی آن در کاهش استرس دوران ترک سیگار کمک می‌کند. در واقع با کمبود نیکوتین در بدن هنگام ترک سیگار نشانه‌هایی مانند استرس و اضطراب باعث ناراحتی افراد می‌شود. همانطور که نیکوتین در بروز افسردگی نقش دارد در بروز نشانه‌های آن یعنی اضطراب و استرس نیز مؤثر است. علف چای این نشانه‌ها را تسکین می‌دهد.
۴. لبلیا
لبلیا، این گیاه طبیعی ترک سیگار ماده‌ای به نام لوبلاین است که اثر نیکوتین را در بدن کاهش می‌دهد، به ویژه که به ترشح نوروترنسمیتر  دوپامین کمک می‌کند. لبلیا به صورت تنتور موجود است. معمولاً به مقدار ۲۰ تا ۶۰ قطره از تنتور سه بار در روز مصرف می‌شود. بهتر است از مقدار کم ۲ تا ۵ قطره شروع کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید. لبلیا به شدت سمی است و توصیه می‌کنیم که با نظر پزشک یا متخصص سلامتی از آن استفاده کنید.
افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا فشار خون بالا نباید از این گیاه استفاده کنند. زنان باردار و مادران شیرده و کودکان نیز نباید از این گیاه مصرف کنند.
۵.نعناع
نعناع از سبزیجات بسیار مفید است که مصرف بسیاری در آشپزی و خانه داری دارد. این سبزی پر خاصیت می‌تواند تهوع را بسیار سریع کاهش دهد. افرادی که سیگار را ترک می‌کنند گاه‌گاهی دچار حالت تهوع های بدی می‌شوند که نعناع به آنها کمک خواهد کرد.
۶. زنجبیل
عوارض ترک سیگار باعث می‌شود که بسیاری از افراد، آن را رها کنند. تهوع یکی از علائم ترک سیگار و نیکوتین است که می توان با استفاده از زنجبیل، آن را برطرف کرد. زنجبیل طبیعت گرمی دارد و اثر گرم کنندگی آن باعث افزایش تعریق و در نتیجه، خارج شدن سموم اضافی از بدن نیز می شود. با خارج شدن سموم خطرناک سیگار از بدن، فرآیند سم زدایی سیگار بهبود می یابد و ترک سیگار آسان تر می شود.
هم می‌توانید از کپسول های زنجبیل استفاده کنید و هم ریشه ی تازه ی آن را به طور مستقیم مصرف کنید (یا آن را به غذاها یا آب سبزیجات اضافه کنید). هر زمان که خواستید سیگاری روشن کنید، به جای آن، یک فنجان دمنوش بنوشید. این به بدن کمک می‌کند تا بتواند عادت جدیدی را جایگزین عادت قبلی (کشیدن سیگار) کند.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 33

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها