00%
منو

گلچین بهترین نمونه های برنامه سالانه و تقویم اجرایی ، طرح تعالی و طرح تدبیر

سالهای زیادی است که مدیران مدارس برنامه سالانه و تقویم اجرایی را در مدرسه و سرفصل کاری خود جدی گرفته اند.

برنامه سالانه و تقویم اجرایی می تواند به مدیران مدارس کمک بسیار زیادی کند و به آنها در به انجام رساندن برنامه های آموزشی و تربیتی یاری رساند.

برنامه سالانه به مجموعه اقداماتی گفته می شود که یک مدیر قصد دارید در طول سال تحصیلی به کمک بودجه ای که به او داده می شود و توجه و همکاری که اولیای دانش آموزان می نمایند انجام دهد و تقویم اجرایی به اقداماتی گفته می شود

که مدیر برای زمانبندی کارهای خود در مناسبت های مختلف و متفاوت هجری و قمری برنامه ریزی می کند.برنامه سالانه و تقویم اجرایی مکمل یکدیگر هستند و یک مدیر موفق می بایست برای برنامه ریزی دقیق کارهای خود می بایست هم از برنامه سالانه و هم تقویم اجرایی استفاده نمایند.

برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار

برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار بهترین نمونه از برنامه هایی است که برای مقاطع متوسطه اول و دوم طراحی و تنظیم می شود. در واقع باید گفت اگر برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار نوشته شود می تواند کمک شایانی به مدیران مقاطع متوسطه اول و دوم در رسیدن به اهداف علمی و آموزشی نماید

.مدیران مقاطع متوسطه اول و دوم چند سالی است که برنامه سالانه و حتی تقویم اجرایی خود را بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار تنظیم میکنند . اما لازم به ذکر است با اینکه مدیران محترم از این قضیه ابراز خوشحالی می نمایند اما به دلیل اینکه هر سال مسئله ویرایش و تغییرات در محور های برنامه سالانه وجود دارد باعث رنجیده شدن خاطر آنها گردیده است.

برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی در واقع با اینکه طرحی عالی در راستای بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی است با این حال با توجه به اینکه هر ساله در حال تغییر است ذهن مدیران را به خود مشغول کرده است.و باعث اتلاف وقت آنها گردیده است در واقع باعث شده است که مدیران به جای رسیدن به وضعیت آموزشی و تربیتی به کاغذ بازی بپردازند.

طرح تدبیر ابتدایی

در نهایت بحث توجه شما را به مبحث طرح تدبیر ابتدایی جلب می کنیم.طرح تدبیر در مقطع ابتدایی به نوعی از برنامه سالانه گفته می شود که در سالهای اخیر در مقطع ابتدایی به چشم می خورد .

برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر در واقع بهترین نوع برنامه سالانه است که می تواند در دبستان مورد استفاده مدیران عزیز قرار بگیرد.

مدیران محترم در این نوع برنامه سالانه علاوه بر اینکه به ارزشیابی خود می پردازند کلیه فعالیت های خود را در طول سال تحصیلی در راستای محور ها و فرم های آن به رشته تحریر در می آورند.لازم به ذکر است بحث خود ارزیابی مدیران باعث می شود وجدان کاری در مدیران فعال گردد

و مدیران در این راستا که نیاز دارند به خود نمره و امتیاز دهند سعی می کنند در عین حال کار خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانند.

طرح تدبیر و طرح تعالی در بانک فایل پژوهشی معلمان

بعد از صحبت راجع به برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مدیران گرامی اگر دسترسی به منبعی قوی و استاندارد داشته باشند که بر آن اساس برنامه سالانه و تقویم اجرایی خود را بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار طراحی و تنظیم نمایند می توانند در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنند .

بانک فایل پژوهشی معلمان این امکان را برای مدیران عزیز فراهم نموده است. مدیران گرامی با مراجعه به این پایگاه می توانند از برنامه سالانه و تقویم اجرایی موجود در این سایت که بر اساس طرح تعالی و طرح تدبیر تنظیم گردیده است استفاده نمایند.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 69

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها